Prosto o biznesie ze Śnieżką
„Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca to sukces” – ta myśl Henry’ego Forda stanowiła ideę cyklu trzech konferencji FFiL Śnieżka SA pt. „Prosto o biznesie”. Zaproszeni do udziału eksperci podpowiedzieli m.in. jak tworzyć wartość dla klienta, budować kompetencje pracowników i skutecznie wyróżnić firmę.
Cykl konferencji „Prosto o biznesie” – zorganizowany w tym roku po raz pierwszy – Śnieżka kieruje do właścicieli i menedżerów niezależnych sklepów z farbami. W trakcie trzech wydarzeń, które odbyły się w Łochowie, Krynicy-Zdroju i Poznaniu, uczestnicy wysłuchali eksperckich prelekcji na temat rynkowych i branżowych trendów oraz nowych narzędzi pomocnych w rozwoju biznesu. Mieli także znakomitą okazję do wymiany doświadczeń.
Na fakt, jak ważną rolę w prowadzeniu biznesu odgrywa dostęp do wiedzy, podczas otwarcia inauguracyjnego spotkania zwrócił uwagę Piotr Mikrut, prezes zarządu FFiL Śnieżka SA.
– Na zmieniającym się rynku dostęp do wiedzy ma kluczowe znaczenie. W Śnieżce o tym wiemy, dlatego chcemy wspólnie z naszymi partnerami w handlu patrzeć na procesy sprzedażowe oraz marketingowe w sposób pełny i nieszablonowy. Wymiana wiedzy na temat konsumentów, trendów oraz wyzwań to bardzo ważny element prowadzenia biznesu – powiedział Piotr Mikrut. – To dlatego chcemy i będziemy dostarczać inspiracji naszym partnerom – podkreślał.
Poznanie konsumenta i budowanie relacji to podstawa
Ze strony FFiL Śnieżka SA swoją praktyczną wiedzą i obserwacjami podzielili się Łukasz Dobrowolski, dyrektor komunikacji marketingowej, oraz Tomasz Kosiński, dyrektor marketingu strategicznego. Podczas wspólnych prelekcji szefowie działów Śnieżki opowiedzieli uczestnikom o synergii działań producenta i detalisty, a także o procesie budowania wartości dla klienta.
– Kluczem do sukcesu – w tym generowania wyższych obrotów – jest poznanie konsumenta. Powierzając w nasze ręce część swojego biznesu, pozwalacie pomagać wam w tworzeniu waszego biznesu i osiąganiu tego sukcesu. Dlatego Śnieżka jest z wami już na pierwszym etapie budowania wartości dla klienta – zaznaczali eksperci FFiL Śnieżka, zwracając się do obecnych na sali przedstawicieli niezależnego kanału sprzedaży. Podczas wystąpień nie zabrakło również przykładów ciekawych trendów konsumenckich.
Budowanie pozytywnych doświadczeń zakupowych oraz relacji z klientem było również tematem przewodnim wystąpienia Romana Szymczaka. Specjalista od merchandisingu i trade marketingu detalicznego, z doświadczeniem zdobytym dużych sieciach handlowych, między innymi Makro Cash & Carry czy Kaufland, podpowiedział uczestnikom, jak pozyskać stałego klienta, a także jak efektywnie i efektownie wyróżnić sklep na tle konkurencji, by zwiększyć zyski ze sprzedaży.
O skutecznej promocji sklepu w Internecie mówił także Piotr Kwinta, dyrektor w agencji Harbingers, który z marketingiem internetowym jest związany od ponad dekady, a swoje doświadczenie budował pracując z liderami polskiej branży online oraz e-commerce. W swoim wystąpieniu zwrócił uwagę uczestników na sposoby poszukiwania informacji o produkcie przez współczesnych klientów.
Kompetentny pracownik kluczem do zwiększenia sprzedaży
Mocnym punktem w programie tegorocznych konferencji „Prosto o biznesie” były także wystąpienia poświęcone pracownikom. O rzeczach, o których powinien pamiętać dzisiejszy szef, opowiedziała Zyta Machnicka – CEO i główny strateg employer branding w Lightness oraz autorka bloga CandidateExperience.pl. Ekspertka podpowiedziała uczestnikom, jak rozmawiać z pracownikami oraz gdzie znajduje się pracownik w strategii współczesnego przedsiębiorstwa.
O niedocenianej wciąż roli pracownika sklepu oraz zaletach silnego zespołu sprzedażowego opowiedział natomiast Przemysław Mik, prezes zarządu McHayes&StewardGroup. Podzielił się on z uczestnikami obserwacjami, jak wiedza i umiejętności pracowników mogą przekładać się na wyższe obroty handlowe. Zdradził także, jak budować u pracowników kompetencje, które pozwolą im efektywnie działać w realiach dynamicznie zmieniającego się rynku.
Rozwój biznesu z dedykowanymi programami
Zwieńczeniem części merytorycznej każdego z trzech wydarzeń były wystąpienia prezentujące projekty Śnieżki dedykowane rynkowi niezależnemu. Joanna Mazur-Zwinka, dyrektor ds. sprzedaży systemów ociepleń FFiL Śnieżka SA, nakreśliła uczestnikom założenia i cele programu dla branży systemów ociepleń. Z kolei Marcin Kalita, dyrektor ds. sprzedaży FFiL Śnieżka SA oraz Weronika Kania-Nykiel, która w Śnieżce pełni funkcję managera i odpowiada za obszary handlowe, opowiedzieli o programie dedykowanym rynkowi wyrobów dekoracyjnych.
Wszystkie konferencje Śnieżki z cyklu „Prosto o biznesie” odbyły się w styczniu br. i łącznie zgromadziły ponad 600 osób, reprezentujących 300 niezależnych sklepów z farbami.