Produkty Śnieżki popularne wśród użytkowników aplikacji Pola
Śnieżka znalazła się na pierwszym miejscu wśród najczęściej skanowanych firm w aplikacji Pola w segmencie materiałów budowlanych – wynika z opublikowanego w sierpniu br. raportu „Polskie produkty nie tylko spożywcze”. Użytkownicy narzędzia poszukiwali informacji nt. naszej firmy i wyrobów aż 5 126 razy – prawie trzykrotnie częściej niż zdobywcy drugiego miejsca w zestawieniu.
Aplikacja Pola została stworzona przez Klub Jagielloński w celu zachęcania Polaków do podejmowania świadomych decyzji konsumenckich i kupowania rodzimych produktów i usług. W ocenie twórców narzędzia Polacy chcą kupować polskie produkty, ale mają problem z ich rozpoznaniem.
Pola pomaga w weryfikacji każdego producenta – a tym samym pochodzenia produktu – za pomocą systemu punktowego. Śnieżka może się pochwalić kompletem 100 punktów.
Ocena jest przyznawana w oparciu o kilka kryteriów:
- 35 pkt. – za udział polskiego kapitału w przedsiębiorstwie (jest oceniany proporcjonalnie – im większy udział, tym wyższa punktacja).
- 30 pkt. – za produkcję w Polsce,
- 15 pkt. – za prowadzenie badań i rozwoju w Polsce,
- 10 pkt. – za rejestrację firmy w Polsce,
- 10 pkt. – jeśli firma nie jest częścią zagranicznego koncernu.
W raporcie „Polskie produkty nie tylko spożywcze” uwzględniono pięć kategorii: materiałów budowlanych, kosmetyków i artykułów higienicznych, artykułów sportowych, produktów dla zwierząt i odzieży. W każdej z nich wyróżniono po 10 firm, których produkty były skanowane najczęściej. W bazie Poli jest zarejestrowanych aż 1001 produktów Śnieżki – najwięcej spośród firm ujętych w segmencie materiałów budowlanych.
Od czasu udostępnienia aplikacji w 2015 r. Polę pobrano ponad 750 tys. razy, a liczba zweryfikowanych firm przekroczyła 3 tys. Za jej pomocą dokonano łącznie już pond 10 mln skanowań.