Konferencja Śnieżki odpowiedzią na wyzwania współczesnego biznesu
„Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie” – od tych słów Petera Druckera rozpoczęła się pierwsza konferencja „Wyzwania współczesnego biznesu” zorganizowana przez FFiL Śnieżka SA, dla partnerów biznesowych. Zaproszeni przez spółkę eksperci podzielili się z uczestnikami wiedzą w zakresie wyzwań rynku pracy, przywództwa, a także zarządzania asortymentem i doświadczeniami klienta w punkcie sprzedaży.
Jak zauważyła, otwierając konferencję, Joanna Wróbel-Lipa, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor ds. Handlowych: -Zarządzanie firmą w czasach tak dużej zmienności otoczenia to wyzwanie i odpowiedzialność, a współpraca oparta na wymianie doświadczeń, dzieleniu się wiedzą o konsumentach, trendach, wyzwaniach rynku to najlepszy sposób na wspólne kreowanie przyszłości i sukces.
Nieodłącznym elementem sukcesu każdej firmy – także dystrybutora artykułów budowlanych, remontowych i wykończeniowych – jest nie tylko optymalne zarządzanie asortymentem i zwiększanie efektywności sprzedażowej sklepu, ale także zarządzanie doświadczeniami klienta w punkcie handlowym. Temat ten zobrazował uczestnikom Krzysztof Pytel – ekspert z 20-letnim doświadczeniem w sprzedaży i marketingu handlowym zarówno po stronie producenta jak i detalisty.
O roli umiejętnego odpowiadania na bieżące potrzeby klientów opowiedział także Tomasz Kosiński, Dyrektor Marketingu Strategicznego FFiL Śnieżka SA, który gruntowną wiedzę o zachowaniach konsumentów przekłada na strategie marketingowe marek znajdujących się w portfolio Śnieżki. Ekspert nakreślił obecne trendy w zakresie decyzji zakupowych konsumentów oraz wymaganiach, jakie muszą spełniać współczesne placówki handlowe, aby zapewnić klientowi pozytywne doświadczenia zakupowe.
– Z badań wynika, że aż 75% polskich konsumentów przedkłada jakość nad cenę. Coraz większego znaczenia nabiera też zdrowie i ekologia. Szacuje się, że w Polsce tzw. syndrom „chorych budynków” dotyczy aż 30% nieruchomości – i klienci są coraz bardziej wrażliwi na te zagadnienie, wybierając produkty spełniające surowsze normy, pozbawione szkodliwych substancji – powiedział Kosiński.
Cecha, która determinuje powodzenie współczesnego biznesu to także zaangażowanie. Bez niego trudno o rynkowy sukces. Od praktycznej strony pokazał to Mateusz Kusznierewicz. Utytułowany żeglarz sportowy, mający na swoim koncie tytuł mistrza świata i mistrza olimpijskiego, przedstawił uczestnikom mechanizmy motywacji, strategii i konsekwencji w realizacji planów oraz podzielił się wskazówkami, jak szybko podejmować trafne decyzje.
„Chcemy być dumni z miejsca, w którym pracujemy – zarówno jako pracodawcy, jak i pracownicy” – od tej pozornie oczywistej, ale często pomijanej w codziennym życiu firmy prawdy swoje wystąpienie rozpoczęła Zyta Machnicka – CEO i główny strateg w Lightness, ekspertka w zakresie Employer Brandingu. Z przekonaniem, że każdą firmę stać na bycie lepszym pracodawcą, prelegentka omówiła temat budowania marki pracodawcy w praktyce, podkreślając, że warto mówić prawdę o sobie, swoim biznesie i o tym, co robi się na co dzień.
Podczas konferencji swoją premierę miał również Program Wsparcia Biznesu „LIDER” skierowany do partnerów biznesowych Śnieżki, którego szczegóły zaprezentowali regionalni dyrektorzy sprzedaży w FFiL Śnieżka SA – Daniel Brelak i Jarosław Czarnecki.
Konferencja „Wyzwania współczesnego biznesu” odbyła się 20 listopada 2018 roku w Hotelu Arche w Warszawie. Wydarzenie miało formę zamkniętą i było adresowane do partnerów biznesowych spółki.