„Koloratorium” Śnieżki wśród najciekawszych inicjatyw CSR
Projekt społeczny „Koloratorium” znalazł się w zestawieniu najciekawszych inicjatyw z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) przygotowanym przez redakcję „Gazety Finansowej”. Konkurs jest skierowany do uczniów, którzy chcą rozwijać pasję do eksperymentów chemicznych i zgłębiać wiedzę o otaczającym ich świecie.
„Koloratorium” to program adresowany do szkół podstawowych z mniejszych miejscowości (do 20 tys. mieszkańców) z całej Polski. W jego ramach placówki mają szansę wygrać kolorowe pracownie biologiczno-chemiczne wraz z profesjonalnym wyposażeniem. Otrzymują także produkty do remontów sal. Pilotaż „Koloratorium” został przeprowadzony w roku szkolnym 2017/2018 w województwie podkarpackim, a do tej pory zorganizowano dwie edycje konkursu.
W 2020 roku 164 szkoły walczyły o 10 minilaboratoriów oraz wiele innych nagród. Od miejsca na podium zależy wartość ufundowanego przez Śnieżkę wyposażenia pracowni chemicznej: zwycięskie szkoły otrzymują sprzęt o największej wartości – 30 tys. zł, zaś reprezentanci 2. i 3. miejsca – kolejno 15 tys. zł i 10 tys. zł.
Tegoroczna edukacja przez zabawę była utrudniona ze względu na sytuację epidemiologiczną. Mimo przejścia na nauczanie zdalne młodym naukowcom udało się przygotować oryginalne i – zgodnie z nazwą inicjatywy – pełne koloru prace. Otwarcie pracowni, które zwyciężyły w II ogólnopolskiej edycji programu, nastąpiło 22 kwietnia br. w formule online ze względu na sytuację epidemiologiczną. Redakcja „Gazety Finansowej” wyróżniła łącznie 20 inicjatyw zgłoszonych przez spółki działające w Polsce.